Cxemcast 084 – Rachel Noon
Інтерв‘ю взяла Марія Устименко.
01.06.2020

Cxemcast 084 – Rachel Noon
Інтерв‘ю взяла Марія Устименко.
01.06.2020





Про що ти думала, коли записувала цей мікс?


Через карантин вайб цього мікса вийшов не таким, яким я його уявляла, коли мене просили його записати. Проте, зараз я не могла б записати інакший мікс. Це мікс про тугу, про бажання побути з друзями на сонці або поїхати кудись далеко на авто. Він дуже особистий. Мені здається, він справді є висловлюванням; більше, ніж зазвичай. Він трохи ностальгійний, і це так дивно! Хто б міг подумати, що у травні 2020-го можна буде настільки потужно ностальгувати за будь-чим!


Ще я відчувала більше свободи, коли його записувала, — свободи відмовитися від шаблонів, якими нерідко послуговуються діджеї, розуміючи, чого від них очікують. Тут я мала змогу послати правила до біса. Вони не на часі! Тож я спробувала проігнорувати деякі правила і додала треки, які я зазвичай слухаю вдома у навушниках або під час прогулянки, треки, які мені справді до душі, але які я не ставлю в клубі. Це завжди прикольно робити у подкастах, але цього разу я пішла трохи далі. 


Ти живеш у Нью-Йорку. На що схожа місцева електронна сцена?


Вона дуже активна, і щоразу, коли я кудись потрапляю, здається, що людей стало ще більше. Щонайменше, так здавалося до того, як все закрилося. Як і всюди, утім, є нестача майданчиків: доводиться постійно шукати нові локації, а також вигадувати, що ще можна зробити у легальних клубах. Однак, дуже круто, що клуби дійсно прислухаються до потреб громади. Вони не вигадують нові штуки за закритими дверима, а переймаються тим, чого люди хочуть і який досвід вони матимуть. Тож власники й промоутери справді в курсі, чого прагне громада, і намагаються задовольнити ці потреби. Не знаю, чи це особливість саме Нью-Йорку, але я це відчуваю і дуже ціную.


А чого, на твою думку, хоче громада?


Нам потрібні безпечні простори. Ми хочемо інклюзивності та різноманіття у лайнапах. Ми хочемо, щоби місцеві жителі відчували, що їх цінують — а їх, до речі, справді цінують. 


За останній час відбулися якісь зміни?


Так, і зміни продовжуватимуться, бо ми обговорюємо ці теми. Як я вже зазначила, власники клубів, промоутери та люди, які організують великі вечірки, самі починають цю розмову, проводять дискусії, тому зрозуміло, що ми з ними на одній хвилі. Багато з нас, учасників андеграундної громади, і собі організовуємо вечірки. Діджеї стають резидентами, промоутерами й далі по сходах — аж до традиційної клубної організації, де у тебе є окремий букінг-агент, який запрошує закордонних артистів. Відчутно, що люди звикли робити все дуже послідовно, тому не важливо, у легальний чи підпільний клуби ти ідеш. Дух рейву поширюється увсібіч.


До речі, на що схожий сучасний рейв?


Я постійно про це думаю. Мені здається, що він буквально як дух: коли я кудись йду, вигулюю собаку чи їду в метро, я відчуваю, що він зі мною повсякчас. Він не обов’язково має бути присутнім лише на вечірках. Це радше про громаду, і дух рейву створює простір для самовираження і наповнює його, чим би цей простір не був.


Ти резидентка Unter, однієї з ключових нью-йоркських вечірок. Розкажи про це. 


Так, я, можна сказати, частина сім’ї Unter. Чимало людей докладає зусиль, щоби робити ці вечірки, і більшість із нас — рейвери, які люблять цю вечірку і хочуть, щоби вона розвивалася й надалі. Зрештою, підпис на документах ставить мій друг Сева, але він сам визнає, що без сім’ї Unter у нього нічого б не вийшло.


Чим Unter відрізняється від інших вечірок?


Це перша справжня техно-вечірка, яка залучає яскраву квір- та політично активну аудиторію. Вона вирізняється на нью-йоркському ландшафті, адже схожих вечірок майже немає. Люди чекають не дочекаються наступної дати. Можна прийти на Unter на самоті й побачити сотню друзів. Ми робимо все дуже якісно, зважаємо на те, щоби умови були максимально комфортні. А ще у нас незмінний склад команди. Хоча вечірка може відбуватися на різних локаціях, у нас завжди одні й ті самі люди на вході, за баром, і ти одразу розумієш: «Так, я справді на Unter!»


Твій власний проєкт зветься Large Marge. Це ж алюзія на фільм Pee-wee’s Big Adventure?


Так. Коли я розповідаю про цю вечірку, у мене в голові завжди цей образ, цей персонаж. І коли люди питають, мовляв, хто така Марж, я відповідаю: це я, і це ти! За останні пару років Марж стала тим духом рейву, про який я говорила. Я називаю її богинею рейву. Вона — наше уособлення, і в кожному з нас є її частина. 


З чого розпочався цей проєкт?


Це була спроба об’єднати фем- та квір-спільноту. Я хотіла, щоби ці люди опинилися у просторі, де для них відведено чільне місце. Потім місія розширилася і включила низку інших речей; зараз ми, приміром, робимо смішні відео з вправами Workout with Marge. Загалом, ідея завжди у тому, що це має бути вечірка, яка відродить вайб дев’яностих. І йдеться не про звучання, а про грайливий настрій, який я пам’ятаю ще з підліткового віку, коли ходила та ті рейви. Візуальне оформлення, дурня, яку я публікую, тупі картинки з дев’яностих — для мене це одразу рейв, одразу повернення у ті часи. 


Що можеш порадити охочим створити схожу платформу?


Люди, з якими ти створюєш вечірку, — це взірець публіки, яку ти хочеш бачити. Тому якщо хочеш репрезентувати певний соціальний прошарок, треба бути поряд з цими людьми з самого початку. Йдеться про всіх членів команди — артистів у лайнапі, художників по світлу, людей на вході. Якщо люди приходять і впізнають себе в команді вечірки, з цього вже можна починати. Запрошуйте людей з транс-громади й нехай вони почуваються затишно і бодай відносно безпечно (а не як завжди), пропонуйте їм роботу, призначайте їх на керівні посади. Хочеш підтримати когось — дай їм змогу приймати самостійні рішення. Інакше кажучи, дуже важливо, хто в тебе в команді. Різноманіття — безцінний дар для вашої справи. 


Також ти співавторка серії подкастів Faire Mauvais Genre. Розкажи про неї.


Ми робимо її спільно з моєю партнеркою Вовот, яка живе в Парижі. Серія виходить на панк-рок-радіо StationStation, яке базується у клубі La Station. Ми почали два роки тому й уявляли це як серію інтерв‘ю: хотіли за 12 місяців записати 12 розмов з командами, які організовують вечірки. Ми проінтерв’ювали неймовірних квір-промоутерів, яких я страшенно поважаю. Коли чуєш про проблеми, з якими стикається рейв-спільнота, стає моторошно, однак, у нас всіх спільна мета. 


Також ми з Вовот заснували серію міксів Wacko, що висвітлює людей, які плекають квір-дух. Ці мікси виходять на лісабонському Radio Quantica, фантастичному DIY-проєкті. 


Що плануєш на найближче майбутнє?


У мене в голові повсякчас крутиться Large Marge, тож взагалі я хотіла б проводити більше подій у Нью-Йорку і, можливо, деінде. На початку цього року в мене вийшло провести її в Копенгагені; сподіваюся, далі такого буде більше. 


Ще я намагаюся писати музику. Це була моя велика мета ще до карантину, але зараз у мене більше часу. Я б хотіла робити музику, яку я зможу потім ставити сама, але інколи я себе дивую. Зараз я дозволяю собі писати будь-яку музику — головне вчитися і почуватися творчо. Я лише початківиця, і якщо моя музика звучить не так, як я очікувала, це теж круто.


Коли я роблю щось, я, буває, прибираю біти — і стає краще. Люблю грати музику без бітів або сети, де біти чутно лише у кожному другому чи навіть кожному третьому треці. Для діджея це дуже цікава подорож. До речі, хотілося б бачити більше вечірок, де є окрема кімната для відпочинку, спокійної розмови чи просто щоб подрімати. Тим паче, цей підхід перспективний для нашої громади. У Нью-Йорку не так багато вечірок із кімнатами для відпочинку, але це неймовірна штука. 


А на останній Large Marge ви мали такі кімнати?


На останній вечірці це було, а в майбутньому було б круто мати окрему нетанцювальну програму. До того я розповідала про те, що варто створювати вечірки з певним рівнем комфорту, — і це один із гарних способів, способів зробити вечірки сталими. Це як тусівки, де подають фрукти. Цим вже нікого не здивуєш, але все одно рейвери на це дивляться і розуміють, що про них піклуються, що їм раді. З кімнатою для відпочинку аналогічно — це турбота, і це красиво.


Ми використовуємо файли cookies.