Cxemcast 068 – Radiant Futur
Інтерв’ю взяла Таня Войтко.
26.04.2019

Cxemcast 068 – Radiant Futur
Інтерв’ю взяла Таня Войтко.
26.04.2019





Яка історія стоїть за Radiant Futur? Розкажіть, як ви познайомилися. 


Ян: Це довга історія — понад 10 років. Я почав займатися музикою та створив проект Светлое будущее, а кілька років тому вирішив, що треба його перебудовувати, а тому змінив назву, адже її транслітерацію латинкою неможливо вимовити. «Radiant Futur» — це своєрідна калька на словосполучення «світле майбутнє». 


Якось я грав на рейві Завод у Черкасах, там ми з Вовою і зустрілися. Швидко порозумілися, адже мали спільні музичні зацікавлення та схоже бачення. 


Вова: Одного вечора я промовився, що в мене вдома стоїть непотрібний мікшер, а Яну якраз хотілося писати щось нове, експериментальне. Я приніс мікшер до нього додому й ми почали займатися цим разом. 


Ян: Ми вирішили, що буде круто записувати різні звуки власноруч, тож почали експериментувати. 


А звідки сама назва Radiant Futur?


Я: Мені сподобалося словосполучення «світле майбутнє»; світле майбутнє, яке все ніяк не настане... Спершу я вирішив так назвати проект, а потім знайшов книгу Олександра Зінов’єва, що в англійському варіанті зветься «The Radiant Future» (це буквальний переклад). Я полазив інтернетом і виявив, що вже є лейбл і музикант Radiant Future, тож копіювати не став, а просто змінив «future» на німецьке «futur», що використовується на позначення майбутнього часу в граматиці. 


В: У нас з самого початку була велика мета — знайти той саунд, який би відображав наш внутрішній світ, і назва «Radiant Futur» пасувала до музики, яку ми писали. 


Я: Radiant Futur — це абстрактний синтез; минуле, майбутнє — усе разом. Тут нема конкретних сенсів — просто емоції та спроба їх висловити за допомогою музики. 


Вдалося знайти свій саунд?


Я: Ми його ще шукаємо, намагаємося знаходити свої звуки та покращувати їх. Багато працюємо над тим, щоб усе пасувало, навіть голос припасовуємо — намагаємося зробити так, щоби він звучав мелодійно. У нас, утім, не так багато записаного матеріалу з голосом, зазвичай залишаємо це для лайв-експериментів.


А як ви шукаєте нові звуки і мелодії?


В: Нам з самого початку було цікаво відмовитися від семплів з інтернету, хотілося використовувати щось унікальне. Тому ми почали вмикати фантазію та записувати геть усе — від ляску книжок до вибуху петарди у ванній. Це був, до речі, дуже захопливий процес, ми багато чого дізналися. Наприклад, що мікрофон ідеально пасує до труби від пилососа, і з цього можна видобути цікаві звуки. 


Щодо мелодій, у нас нема конкретних завдань. Коли ми починаємо писати новий трек чи працювати над лайвом, ми намагаємося поєднати жорстку музику з мелодійними синтами. Як на мене, на тусівках люди слухають музику по-різному — хтось танцює під бочку, хтось кайфує від мелодій. Нам хотілося створити таку музику, яка б відповідала різним запитам 


Я: Radiant Futur став поштовхом для того, щоби почати все з нуля — вивчити написання музики, синтез, занурюватися в технічні аспекти. 


Не можу не згадати шугейз-реліз Светлое будущее, VIII. Він дуже відрізняється від того, що ви пишете у рамках Radiant Futur. Ян, що пов’язує тебе з інструментальною музикою, і як народився цей твір?


Я: У 2008 році я потрапив у рок-тусівку і зібрав кілька гуртів. Потім поступово перейшов на проґ-рок та шуґейз, а у місті не було майже нікого, хто б цим цікавився. Я намагався зібрати музикантів, які могли б таке виконувати технічно, але після двох-трьох репетицій усе закінчувалося. У результаті я вирішив робити все сам, купив гітару, почав вчитися. У процесі натрапив на інформацію про стрій у 432 Hz та почав вивчати цю тему. 


Узагалі, цей зв’язок із числами — це старе зацікавлення, конспірологічне таке, нумерологічне. Мені здавалося, що числа 8, 17, 26 та 5775 опосередковано впливають на наше життя, тож хотілося привернути до цього увагу. 


Не хочеш продовжити свої шуґейз-почини?


Я: Так, хочу зібрати проґ-гурт, але досі ще думаю. Зараз у нас із Вовою чимало роботи і я майже весь час приділяю Radiant Futur. 


А ви займаєтеся ще чимось, крім музики?


В: Чесно кажучи, у мене музика за останній рік зайняла взагалі усе місце. Це гобі, яке переросло у залежність, так би мовити. Я постійно думаю про музику. Буває, прокидаюся вночі з якоюсь партією в голові, сідаю, записую її на аркуші. А так, я працюю в Черкасах перекладачем, тексти перекладаю.


Я: Як не дивно, я теж працюю. Записую фолі — синхронний шум для фільмів — на студії KWA Sound, яка займається постпродакшном. Ще пишу вірші інколи й фотографую для себе. 

Ми використовуємо файли cookies.